Afvallen (Een revolutie)

revolutie, afvallen, dieet, snel afvallen, gauw afvallen, snel vet verliezen, laag vetpercentage, snel afvallen, health, food, healthy, fit, fitme

Keto-Revolutie, de nieuwe revolutie betreft afvallen.  

Wat is het keto-dieet?

Het keto-dieet-idee is een nieuwe revolutie overgewaaid vanuit Amerika. Het doel van dit dieet is om ervoor te zorgen dat het lichaam schakelt van het verbranden van eiwitten en koolhydraten naar het verbranden van vetreserves.

'De keto revolutie'

Dit dieet focust op het verminderen van koolhydraten in het eetpatroon. Wat je daarentegen wel mag eten zijn voornamelijk eiwitten, groenten en vetten. In het begin van het dieet wordt de 90-10 regeling veel gebruikt. Terwijl een officieel ketogeen dieet een achtste vetten bevat een een tweede eiwitten en koolhydraten. De 90-10 wordt uiteraard gebruikt om een snelle ‘ketose’ te creeren. Want hoe minder koolhydraten, des te beter.

Wat zijn ketonen?

Ketonen zijn kleine deeltjes die in de bloedbaan terecht komen. Dit is een afbrekingsproduct van het lichaamsvet. Op het moment dat er veel van deze ketonen in het bloed zitten spreek je van een ketogene toestand.

Wat is een ketose?

Dit is een onderdeel van de stofwisseling. Het betekent dat je lichaam niet langer gebruik wil maken van koolhydraten, maar van vetten om je van energie te voorzien. Als je dus in ketose raakt verbrand je sneller je vet. Naast het vet wat je kwijt raakt op je lichaam, verbrand het ook meteen het vet dat je binnen krijgt via het eten.

Vetten en vezels? Hoe werkt dat dan?

Je kunt vetten eten, alleen dan wel de vetten die weinig zetmeel bevatten. Maar je mag gerust een gehaktbal en een frikandel, of een recept met olijfolie en roomboter, slagroom en crème freche.

Alleen het lichaam kan verstopt raken als het geen koolhydraten binnenkrijgt. Een tekort is wat er dan ontstaat. Groene groentes, dat is wat je moet eten om dit te voorkomen. Die barsten namelijk van de vezels.

Hier vind je verschillende keto recepten!

Wat mag ik wel eten bij dit dieet?

  • Eiwitten
  • Zuivel
  • Vetten (vet vlees, noten en vis)
  • (Groene) groenten
  • Sla
  • Noten (pinda’s, hazelnoten, walnoten, amandelen etc.)
  • Eieren
  • Vis (haring, zalm, paling etc.)
  • Asperges
  • Paprika
  • Broccoli
  • Olijfolie
  • Avocado
  • Vlees
  • Komkommer
  • Asperges

Wat mag ik niet eten bij dit dieet?

  • Geraffineerde suikers (snoep en koek)
  • Fruit
  • Rijst
  • Pasta
  • Brood
  • (Zoete) aardappelen
  • Ontbijtgranen
  • Doperwten
  • Spruiten
  • Bietjes
  • Wortels
  • Pompoen
  • Kidneybonen
  • Linzen
  • Mais
  • Artisjokken
  • Knolselderij
  • Sojabonen
  • Sugarsnaps

Je hoeft jezelf namelijk niet uit te hongeren en geen uren in de sportschool te staan om ervoor te zorgen dat die kilo’s eraf vliegen. Dit dieet kan jou helpen van extra kilo’s af te komen. Het remt de suikerverslaving af, kortom het stopt jou en je lichaam afhankelijk te zijn van koolhydraten. Omdat dit dieet je vet verbrand zorgt het ervoor dat je je beter kunt focussen en meer energie hebt. Dit is de manier om op een snelle en effectieve manier je gewicht te verliezen en plaatselijk vet te verbranden! Meer dan 1400 mensen gingen jou al voor.

Daag jezelf uit en probeer de keto challenge!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *